top of page

טיפים להצלחה בראיונות בגיבושים ליחידות המובחרות

בואו נדבר על טיפים להצלחה בראיונות ליחידות המובחרות.


השלב הראשון בלהכין את עצמנו לראיון האישי הוא להבין מהי המטרה של הראיון האישי. המטרה של הראיון האישי היא לבדוק לאן אתה לא מתאים. הצבא מאוד נזהר בלשבץ אדם למקום שלא מתאים לו. הצבא מבין שככל שהשיבוץ לא יתאים לאופי של החייל, ככה החייל יהיה במצב נפשי חמור יותר ובכך יפגע במערכת ובעצמו.



טיפים להעברת הרצאות בגיבושים ליחידות המובחרות

לכן, בעצם, הראיון האישי בא לבדוק את ההתאמה שלך ליחידות. מה שזה אומר, שהדבר הכי חשוב זה להיות אתה. לרוב האנשים אין ממה לפחד בראיון האישי. הראיון בא לחפש סיבות למה לא לגייס אותך, או למה אתה לא כשיר להיות ביחידות כאלו ואחרות. בעצם, הם רוצים לסמוך עליך. המטרה הנסתרת של המראיינת היא להרגיש ביטחון כאשר היא חותמת על מסמך שאומר שאתה כשיר לשירות / לשירות קרבי. כדי שזה יקרה, היא צריכה לסמוך עליך ולראות שאתה אדם עם ראש על הכתפיים, לא קיצוני, בעל חוסן ויכולת להתמודד עם קשיים, בעל יכולת להתנהל בצוות ובתוך המסגרת הצבאית. במידה והמראיינת לא מרגישה 100% בנוח לתחום על הגיוס שלך, היא צריכה להפנות אותך לגורם מקצועי יותר כמו קב"ן או קצינת ת"ש לטובת התאמת תנאי שירות. זכרו! בסופו של דבר המטרה של המראיינת היא לשמור עליך ולוודא שאתם מתגייסים למקום שמתאים לך (יחסית..) עכשיו השאלה היא – איך להיות אני? מוזמנים לצפות בהקלטה של הרצאה של קהילת המלש"בים בנושא התנהלות בראיונות:





תכלס, הכי חשוב להיות אתם. איך עושים את זה? הנה הרצאה נוספת שעברנו בקהילת המלש"בים בנושא אותנטיות ולהיות אני בראיון:





אחת השאלות הראשונות שישאלו את עצמכם היא: "ספר לי על עצמך". השאלה הזאת באה לתת למראיינים כיוון כללי ורעיונות לגבי שאלות המשך. כאשר אתם מציגים את עצמכם, חשוב להקפיד להציג את ה-"רמות הלוגיות" שלכם (המודל מוצג בהרחבה בקורס מצוינות צבאית). להלן סרטון שמסביר איך לענות על השאלה "ספר לי על עצמך":​




מרוב רצון להשיג את מה שהכי מתאים לכם, ומרוב פחד לפשל, אתם עלולים להיכנס ללחץ. הלחץ הזה יכול להיות הדבר שהכי יהרוס לכם. אבל עכשיו אתם תיכנסו ללחץ אם תיכנסו ללחץ. ואז, כנראה שתיכנסו ללחץ מזה שנכנסתם ללחץ מזה שנכנסתם ללחץ. די! אתם חייבים להבין שלחץ הוא טבעי. אם חשוב לכם השירות, כמעט ואין סיכוי שלא תחוו לחץ. אבל במידה ויש לחץ ברמה מוגזמת, מה ניתן לעשות? אני מזמין אתכם לצפות בהרצאה שניתנה לקהילה בנושא התמודדות עם לחצים:





תכלס? הכי חשוב זה להיות סוג הבן אדם שהיחידות רוצות. מה זה אומר?

  • אתם חייבים להיות אנשים שניתן לסמוך עליהם

  • אתם חייבים להיות אנשים בעלי חוסן ויכולת להתמודד עם קשיים וחוסר היגיון

  • אתם חייבים להיות אנשים שיודעים לעבוד בצוות

  • כדאי שתהיו אנשים שיודיעם להנהיג (אך לא חובה.. זה נקודות בונוס)

  • אתם חייבים להוכייח שבאמת יש לכם את כל זה. איך מוכיחים? ע"י דוגמאות מהחיים שלכם שמציגות הוכחות לכל טענה. (לדוגמא: אני מנהיג = אני נבחרתי להיות רשג"ד בצופים בשל יכולות ההדרכה שלי וניהלתי צוות של מדריכים, כתבתי פעולות, וכו..)

במידה ואתם קוראים את זה מספיק בזמן, ולא חודש לפני הראיון שלכם, הנה כמה המלצות:

  • תעשו דברים שבעתיד תוכלו להציג כהוכחות לזה שאתם סוג האדם הרצוי.

  • תשקיעו זמן בהתפתחות אישית. ככל שתשקיעו יותר בלפתח את עצמכם, ככה ירגישו שיש לכם יותר מה לתת ויותר סיכוי שירצו אתכם.

  • תצטרפו לתוכנית "הדרך ליחידה" - בתוכנית תלמדו את הפסיכולוגיה מאחורי שיפור ביצועים, מימוש הפוטנציאל האישי שלכם, עבודת צוות, ומנהיגות, כדי שתוכלו להפוך להיות סוג האדם שהיחידות המובחרות מחפשות.

(עדכון מנובמבר 2022) - הנה לכם הקלטה למפגש זום קצר שניהלתי לאחרונה בנושא הורדת רמות הלחץ לפני ראיונות. תהנו!




29 views0 comments
bottom of page