top of page

מיקום הגיבוש:

מהלך הגיבוש

גיבוש שייטת 13:

"בוקר טוב לכל המתגבשים שתי דקות עליתם על בגד ים מגבת ומעיל" ככה כל יום התחיל בגיבוש בשעה 4:00 בבוקר.

התארגנו מהר בלי לאכול, בלי לצחצח שיינים, ובלי ללכת לשירותים ויצאנו לים, מגיעים לים נשארים רק עם בגד ים ונעליים. פתחנו שורה מול הים והחזקנו ידיים התחלנו ללכת לכיוון המים והגענו עד שהמים בגובה ברכיים צללנו כולם ביחד קמנו וחיכנו לאישור מהמגבש שאפשר לצאת החוצה. חזרנו לחוף שם היה כמה פרוסות לחם ואז התחלנו את היום.

היום הראשון:

ביום הזה אני קיבלתי קצת שוק.

בתחילת היום המגבש שאל מי מתנדב ואני התנדבתי להיות חנטר (אחראי על הזמנים) מה שלדעתי נתן לי הרבה נקודות זכות, הייתי חנטר סבבה עמדנו יחסית הרבה בזמנים. ביום הראשון לימדו אותנו לפרק מאג וקלצ'ניקוב.

היה לנו אקט לא ארוך יחסית של סדרי הגעה וגם אקט של החלפת בגדים לפי זמנים מיבש לרטוב ולמלא שקי חול. בסוף המשימה הייתה למלא שק חול של 10 קילו ולאחר שמדדו לנו אותו היינו צריכים לשים אותו בתדל (תיק דרך ללוחם) והיינו איתו לאורך כל הגיבוש. בערב של היום הראשון לימדו אותנו גם לפרק אמ 16 (לדעתי זה היה הפירוק הכי קל). תוך כדי היום היה גם ארוחת צהריים וערב וכל יום גם הייתה מקלחת והלכנו לישון באזור 21:00.

היום השני:

לאחר ההקפצה שרשומה בהתחלה יצאנו למסע, המסע היה בלי התדלים היה רק אפוד ונשק המסע לא היה כל כך ארוך באזור ה3-4 קילומטר והתקיים בצורה של הלוך חזור על רצועת החוף לאחר מכן חזרנו ועשינו משימה קבוצתית*

ובמהלך כל היום היינו צריכים להעביר הרצאות (אני הרצתי על בלאקאוט וממש הפצצתי בהרצאה שלי).

בין הבוקר לצהריים של היום השני היה לנו יום ים, התחלנו עם תרגיל שהיה במים שבו אנחנו בעצם צריכים להישאר כמה שיותר זמן עם הראש במים כאשר אנחנו עם מסיכה ושנורקל.

התרגיל השני היה שחייה עיוורת שהמטרה היא לשחות למצוף שאתה נמצא עם משקפת מושחרת.

התרגיל השלישי היה שחיית 300 מטר (זה היה אינטנסיבי לי לקח 6 דקות והגעתי באמצע כזה).

אחר מכך היה לנו פעילות צילום אווירי, נתנו לנו צילום אווירי של האזור והיינו צריכים להגיד כל מיני מקומות.

ואז היה ארוחת צהריים.

בערב הורידו אותנו לחוף עשינו טבילה כשאנחנו עם מדים והתחלנו סדרי הגעה ואחרי זה תרגיל ים יבשה שאם המגבש צועק ים צריך להקיף מצוף ואם הוא צועק יבשה צריך להקיף תדלים שהיו קצת בעלייה ואז להסתדר בסדרי הגעה.

עברנו לתרגיל של אלונקה סוציומטרית שבו ארבעה ראשונים לוקחים אלונקה חמישי לא לוקח כלום והשישי והשביעי לוקחים גריקנים.

אחרי זה עברנו לסדרי הגעה של זחילות ובזה נגמר היום השני.

היום השלישי:

היום נפתח כמו כל יום ואחרי הארוחת בוקר הקטנה היה מסעון מהבסיס גיבושים שאנחנו היינו בו לבסיס עצמו של השייטת כי בסיס עצמו היו הסאגים.

היה לנו אקטים של חתירת סאגים (אני פיקדתי פעם אחת על הסאג כי זה מה שאמרו לי).

היה אקט של תחרות בינינו לבין צוות אחר שבו צריך להשיג כמה שיותר נקודות, היה מסלול שהיינו צריכים לעבור כמה שיותר מהר תוך כדי שאנחנו סוחבים את הסאג ובאותו הזמן מישהו צריך לעשות סמוך קומים בנקודה מסוימת ומישהו אחר צריך לעשות מסלול זחילה תוך כדי ואם אחת התחנות לא מאוישת כל הנקודות של הצוות מתאפסות, וכולם צריכים לעשות את כל התחנות לפחות פעם אחת.

אחרי זה היה תרגיל שהתבצע בצורה הבאה, היינו צריכים להיכנס למים ובמים יש סאג שצריך לעלות עליו, לרדת ממנו, לשחות לסאג אחר שנמצא עשרה מטר ממנו, לעלות עליו, לרדת מהצד השני ולחזור בשחייה לסאג הראשון וזה בעצם סיבוב והתרגיל לפי זמנים.

לאחר מכן עברנו לבריכה, שם היה פירוק והרכבה של משקפת אחרי צלילה ואז היה צריך להוציא את כל המים מהמשקפת.

התרגיל השני בבריכה היה צלילה ואיסוף טבעות מתכת בעומק ארבעה מטר בנשימה אחת בלבד.

התרגיל השלישי היה פירוק קאלצים בתוך המים.

התרגיל הרביעי היה צלילה למרחק ואז חזרנו לבסיס גיבושים לארוחת צהריים.

אחרי הארוחת צהריים התייבשנו קצת ואז הייתה משימה ללמוד ציר ניווט ואחרי זה היה על זה שאלון.

ירדנו חזרה לחוף שם עשינו סדרי הגעה, ים יבשה, אלונקה סוציומטרית, זחילות, תרגיל חפירת בורות ובזה נגמר היום השלישי.

היום הרביעי:

פתחנו את היום כרגיל עם הטבילה ואז יצאנו למסע שבנוסף לציוד הציוותי (האלונקות) היה עלינו התדל, אפוד ונשק. המסע היה מחולק לשלושה חלקים:

החלק הראשון היה בערך ארבעה קילומטר

החלק השני גם היה בערך ארבעה קילומטר

החלק השלישי התרחש בחול הרבה יותר עמוק ובקצב יותר מהיר ובנוסף היה בנוי מעליות וירידות מה שהקשה על המסע. כל הזמן עברנו ליד הח שלנו עם כל הציוד מה שנתן תחושה שהמסע עומד להיגמר אבל תמיד המגבש המשיך.

ובזה נגמר הגיבוש נשארנו עד ליום למחרת ועשינו עבודות רסר ואז יצאנו הביתה.