top of page

מיקום הגיבוש:

מהלך הגיבוש

גיבוש אחוד (מטכל):

גיבוש אחוד או גיבוש מטכל הינו גיבוש אשר נמשך כחמישה ימים וממיין ליחידות סיירת מטכל, שלדג, 669 (כולל מיון יום בריכה), יחידת הקומנדו (דובדבן, מגלן, אגוז). את הגיבוש ניתן לקבל לאחר מעבר של יום סיירות בתוצאת גיבוש מטכל. הגיבוש מתקיים באותו מקום שבו נמצא היום סיירות.

במהלך הגיבוש השינה היא באוהל סיירים שאותו בונים ומפרקים כל יום והארוחות למעט יום חמישי בצהריים הן תמיד מנות קרב וחטיף חלווה שמקבלים לפני אקטים.

ביום החמישי לפני קבלת התשובות מקבלים ארוחת צהריים שבה היה בשר, אורז, סלט, פירות ועוד.

היום הראשון:

ביום הראשון כל המועמדים התבקשו להגיע בשעה 7:30 לתחנת רכבת יבנה מערב ושם מתחיל תהליך הקליטה.

בשלב הראשון יש חלוקה לקבוצות, עוברים בדיקת דופק ולבסוף לוקחים ציוד אישי (נשק, אפוד, קיטבג, אוהל, שק שינה, מוטות, את חפירה, מימיות) וציוד מחלקתי.

מסבירים מה לעשות עם הציוד האישי מהבית ומה עם חלק מהציוד האישי שחולק לכם, נותנים לכם לאכול ולאחר מכן לקראת אחר הצהריים מתחילים האקטים.

התבקשנו לעמוד ב ח שכל אחד נמצא עם הציוד האישי שלו בנוסף לתיק שאיתו הבאנו מהבית. המגבש פותח זמן והתחלנו מה שנקרא מסע פילים ההוראה הייתה להרים את כל הציוד באוויר כאשר האפוד והנשק והתיק האישי עלינו קיטבג עם כל הציוד נמצא מקדימה לגוף וביד אחת יש דלי וביד שנייה גריקן מלא במים  ההליכה היא מאזור הקליטה עד למתחם הדיונות של הגיבוש.

כאשר הגענו למתחם המגבשים אמרו שאפשר להוריד את הציוד המחלקתי ואת הציוד האישי מהבית.

סידרנו הכל ב-ח' ,המגבשים אמרו לנו להסתדר בשורה ומתחילים סדרי הגעה עם אפוד, נשק וקיטבג עלינו. אחרי זה המגבשים אמרו לנו להוריד את הקיטבג והמשכנו לאקטים הבאים:

סדרי הגעה

אלונקה סוציומטרית

וזחילות

לאחר מכן קיבלנו מפה שאותה היינו צריכים לשנן ובהמשך נשאלנו שאלות לגבייה

שאלה לדוגמא: איך להגיע מדרך "X" לרחוב "Y", כמה עצים יש במפה, כמה יערות ועוד.

בסוף הקמנו אוהל סיירים, אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון.

היום השני:

קמנו בבוקר לפני הזריחה, קיפלנו את האוהלים, כל אחד קיבל חטיף חלווה והתחלנו את האקטים.

האקטים של היום השני היו פחות פיזיים מהיום הראשון ושילבו יותר מחשבה. התחלנו אתהאקטים בתרגיל הקפות משולב עם סחיבת שקים, זחילה וריצה (חשוב לזכור את מספר הסיבובים שעשיתם). המשכנו לתרגיל שבו היינו צריכים להרכיב פאזל מצורות הנדסיות כך שכל פעם מותר להזיז חלק אחד בלבד ובין לבין יוצאים לספרינט עם אלונקה וג'ריקנים. המשכנו לאקט של חפירת בור לפי הוראות המגבש. לאחר מכן למדנו קשר של יחידת 669 (קשר שמונה אם אני לא טועה) ואז קיבלנו משימה להכין שרטוט של מפת ארץ ישראל בדרך הכי יצירתית שלנו והתבקשנו לבנות עמדת ביצור משקי חול (טיפ - בתרגיל של שרטוט מפת ארץ ישראל תהיו הכי יצירתיים שאפשר, דוגמא - ים המלח בור, חרמון הר מחול).

באותו יום גם קיבלנו מאמר שהיינו צריכים ללמוד ולאחר מכן נבחנו עליו (תנצלו כל רגע פנוי ללמוד אותו ותנסו לזכור כמה שיותר מידע).

אחרי זה אכלנו ארוחת בוקר והמשכנו לאקטים נוספים:

זחילה עם אלונקה מתחת לרשת שאסור לנו או לאלונקה לגעת ברשת והאלונקה לא יכולה לגעת בחול.

וביצענו מספר פעמים תופסת זנבות.

במהלך היום אחד המגבשים נתן לנו חידה שאותה היינו צריכים לנסות לפתור ולתת לו תשובה. בסיום האקטים

עשינו "מסע פילים" נוסף והלכנו חזרה לאזור הקליטה. שם אכלנו ארוחת צהריים.

אחרי מנוחה ארוכה יחסית התחלנו אקטים נוספים של:

ולימדנו אותנו לפרק 16M  והיינו צריכים לפרק אותו כמה שיותר מהר

בנוסף היה אקט שבו המשימה הייתה לחפור מתחת לחוט שמדמה גדר.

ובאותו יום גם העברנו הרצאות.

אכלנו ארוחת ערב הקמנו את האוהל ובזה נגמר היום השני.

היום השלישי:

קמנו בבוקר כמו בכל יום, קיפלנו את האוהלים, חלווה והתחלנו את האקטים. האקטים חזרו על עצמם ויהיו כמו בימים הקודמים: הקפות עם ריצה, זחילות, חפירה ועוד. לאחר מכן בחנו אותנו על

המאמרים שקראנו ובאותו יום יצאנו למסע (המסע הוא עלייה וירידה של הדיונות על אלונקה ושני ג 'ריקנים). לאחר המסע אכלנו ארוחת בוקר ובשלב מסוים המגבשים באו ואמרו לנו שהחלק הראשון של הגיבוש נגמר ושבקרוב יתחילו ראיונות. קיבלנו שאלונים סוציומטריים שבהם דירגנו את החברים לצוות, ואז יצאנו למסע פילים וחזרנו לאזור הקליטה, אכלנו ארוחת צהריים וכל פעם מישהו אחר הלך לראיון אצל המגבשים.

לאחר מכן, הסתדרנו ב ח וניפו חלק מהמתגבשים, התחלקנו לקבוצות חדשות וחזרנו למתחם הדיונות

המשכנו באקטים:

סדרי הגעה

אלונקה סוציומטרית

חפירת בור

ובנוסף קיבלנו נושא לעשות עליו דיון ולהגיע להחלטה קבוצתית משותפת. הקמנו אוהל, אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון. לאחר זמן מה הקפיצו אותנו והתחלנו סדרי הגעה  (בערך 10) ולאחר מכן חזרנו לישון.

היום הרביעי:

זהו היום האחרון של האקטים הפיזיים. התחלנו כרגיל עם פירוק האוהלים וחלווה והמשכנו באקטים של:

הקפות

חפירת בורות

יצאנו למסע עם הקבוצה החדשה ולאחר מכן ארוחת בוקר. למדנו לפרק קלצ'ניקוב, עשינו תרגיל עם ערמת שקים קבוצתית וערמת שקים אישית (כמה שקים להשקיע בכל תחום).

תרגיל קבוצתי של הזזת בול עץ בעזרת גלגלים שאותם מרכיבים ובניית עמדת ביצור.

קיבלנו מפה נוספת שאותה צריך ללמוד אך לא כולם נבחנו עלייה. לאחר מכן עשינו "מסע פילים" לאזור הקליטה ושם עשינו הפסקת צהריים. לקראת הערב עשינו "מסע פילים" בחזרה למתחם הדיונות והמשכנו באקטים:

הקפות

בניית עמדת ביצור

העברנו הרצאה נוספת מול המגבשים החדשים והצוות ולאחר שהקמנו את האוהלים המגבשים הגיעו ואמרו שהחלק הפיזי של הגיבוש נגמר. קיבלנו שאלונים סוציומטריים ושאלון העדפות בין 669 וקומנדו. לאחר מכן, עשינו סבב של ראיונות עם המגבשים, החזרנו חלק מן הציוד האישי והמחלקתי ולאחר מכן ארוחת ערב ולישון.

היום החמישי:

ביום הזה קמנו מאוחר (לאחר הזריחה), עזרנו לנקות ולקפל חלק מן האוהלים שפזורים בשטח. חזרנו לאזור הקליטה, אכלנו ארוחת בוקר וסיימנו להחזיר את הציוד האישי שנותר, כגון: נשק, אוהל ושק שינה. בזמן הזה פשוט חיכנו לתשובות ולא עשינו כלום. בצהריים יש ארוחה גדולה עם בשר, אורז, סלט ופירות. לאחר מכן, חיכנו עוד קצת ולבסוף הגיעו התשובות. עומדים ב-ח' גדולה ומקריאים שמות של מי שהולך לאוהל 1 או לאוהל 2 (מטכ"ל או שלדג). לאחר מכן עלינו לאוטובוס שמחזיר לתחנת רכבת

ראשון לציון משה דיין וכך הגיבוש מסתיים.