top of page

טיפים להתנהלות בראיון אישי

הראיון האישי הוא אחד החלקים המשמעותיים ביותר בתהליכי המיון משום ששם לומדים ומאמתים את מי שאתם באמת. איך נכון להתנהל בראיון אישי, ואיך להכין את עצמכם לראיון אישי? כנסו לקרוא..

טיפים להתנהלות בראיון אישי

השלב הראשון בלהכין את עצמנו לראיון האישי הוא להבין מהי המטרה של הראיון האישי. המטרה של הראיון האישי הוא לבדוק לאן אתה לא מתאים. הצבא מאוד נזהר בלשבץ אדם למקום שלא מתאים לו. הצבא מבין שככל שהשיבוץ לא יתאים את האופי של החייל, ככה החייל יהיה במצב נפשי חמור יותר ובכך יפגע במערכת ובעצמו.

לכן, בעצם, הראיון הזה בא לבדוק התאמה שלך ליחידות. מה שזה אומר, שהדבר הכי חשוב זה להיות אתה.

לרוב האנשים אין ממה לפחד בראיון האישי. הראיון בא לחפש סיבות למה לא לגייס אותך, או למה אתה לא כשיר להיות ביחידות כאלו ואחרות. בעצם, הם רוצים לסמוך עליך. המטרה הנסתרת של המראיינת היא להרגיש ביטחון כאשר היא חותמת על מסמך שאומר שאתה כשיר לשירות / לשירות קרבי. כדי שזה יקרה, היא צריכה לסמוך עליך ולראות שאתה אדם עם ראש על הכתפיים, לא קיצוני, בעל חוסן ויכולת להתמודד עם קשיים, בעל יכולת להתנהל בצוות ובתוך המסגרת הצבאית.

במידה והמראיינת לא מרגישה 100% בנוח לתחום על הגיוס שלך, היא צריכה להפנות אותך לגורם מקצועי יותר כמו קב"ן או קצינת ת"ש לטובת התאמת תנאי שירות. זכרו! בסופו של דבר המטרה של המראיינת היא לשמור עליך ולוודא שאתם מתגייסים למקום שמתאים לך (יחסית..)

עכשיו השאלה היא – איך להיות אני?

אתם מוזמנים להצטרף למסלול "גישה מלאה" ולצפות במספר הרצאות קהילה שהעברתי בנושא איך להתחבר אל האני, ואיך להתנהל בראיון אישי. להצטרפות לחצו כאן.


אחת השאלות הראשונות שישאלו את עצמכם היא: "ספר לי על עצמך". השאלה הזאת באה לתת למראיינים כיוון כללי ורעיונות לגבי שאלות המשך. כאשר אתם מציגים את עצמכם, חשוב להקפיד להציג את ה-"רמות הלוגיות" שלכם (המודל מוצג בהרחבה בקורס מצוינות צבאית ובקורס הדיגיטלי של אסטרטגיות לחוסן ומנהיגות). להלן סרטון שמסביר איך לענות על השאלה "ספר לי על עצמך":​


לצפייה בסרטון לחצו כאן


מרוב רצון להשיג את מה שהכי מתאים לכם, ומרוב פחד לפשל, אתם עלולים להיכנס ללחץ. הלחץ הזה יכול להיות הדבר שהכי יהרוס לכם. אבל עכשיו, אחרי מה שאמרתי, אתם עלולים להיכנס ללחץ מהפחד של להיכנס ללחץ. ואז, כנראה שתיכנסו ללחץ מזה שנכנסתם ללחץ מזה שנכנסתם ללחץ. די! אתם חייבים להבין שלחץ הוא טבעי. אם חשוב לכם השירות, כמעט ואין סיכוי שלא תחוו לחץ. אבל במידה ויש לחץ ברמה מוגזמת, מה ניתן לעשות? 


הנה כמה טיפים:

  1.  הקפידו על נשימות איטיות, מלאות ועקביות

  2. שימו לב מהו התמונה או המחשבה שמלחיצה אתכם, ושחקו עם תתי החושים שלה (הסבר מלא על תתי החושים מוצג בקורס הדיגיטלי אסטרטגיות לחוסן והצלחה שחלק ממסלול "גישה המלאה".

  3. התמקדו במה שאתם רוצים שיהיה במקום מה שאתם לא רוצים שיהיה. דמיינו את עצמכם פועלים כפי שאתם רוצים! 

  4. התמקדו במי שאתם צריכים להיות כדי שתוכלו לפעול כפי שאתם רוצים. התייחסו למחשבות, לאמונות, לערכים, ולכל שאר מרכיבי הרמות הלוגיות (הסבר מלא על הרמות הלוגיות נמצא בקורס הדיגיטלי אסטרטגיות לחוסן והצלחה)

  5. הפעילו את אסטרטגיית מטאפורת החיים ושנו את הגישה וההתייחסות שלכם תוך רגע. (הסבר מלא על אסטרטגיית מטאפורת החיים נמצא בקורס הדיגיטלי אסטרטגיות לחוסן והצלחה ובהקלטה של הרצאת הקהילה טיפים להצלחה בגיבוש שייטת)


תכלס? הכי חשוב זה להיות סוג הבן אדם שהיחידות רוצות. מה זה אומר?

  • אתם חייבים להיות האנשים שניתן לסמוך עליהם

  • אתם חייבים להיות אנשים בעלי חוסן ויכולת להתמודד עם קשיים וחוסר היגיון

  • אתם חייבים להיות אנשים שיודעים לעבוד בצוות

  • כדאי שתהיו אנשים שיודיעם להנהיג (אך לא חובה.. זה נקודות בונוס)

  • אתם חייבים להוכייח שבאמת יש לכם את כל זה. איך מוכיחים? ע"י דוגמאות מהחיים שלכם שמציגות הוכחות לכל טענה. (לדוגמא: אני מנהיג = אני נבחרתי להיות רשג"ד בצופים בשל יכולות ההדרכה שלי וניהלתי צוות של מדריכים, כתבתי פעולות, וכו..)

במידה ואתם קוראים את זה מספיק בזמן, ולא חודש לפני הראיון שלכם, הנה כמה המלצות:

  • תעשו דברים שבעתיד תוכלו להציג כהוכחות לזה שאתם סוג האדם הרצוי.

  • תשקיעו זמן בהתפתחות אישית. ככל שתשקיעו יותר בלפתח את עצמכם, ככה ירגישו שיש לכם יותר מה לתת ויותר סיכוי שירצו אתכם.

  • תצטרפו לקורס מצוינות צבאית - כלים להצלחה צבאית ואישית. בקורס תלמדו כלים, מיומנויות, גישות, תיאוריות, מודלים, ואסטרטגיות לחוסן, מצוינות, עבודת צוות, מנהיגות, הצלחה, ועוד.. 

אם אתם רוצים לפתח את עצמכם באמת, ולהיות סוג האדם המתאים לשירות ביחידות המובחרות, אני מזמין אתכם להצטרף למסלולים המובחרים יותר של הקהילה, לצפות בקורסים, להקשיב למדיטציות, ולהצטרף לקבוצות הליווי!


לפרטים מלאים אודות המסלולים השונים לחצו כאן



bottom of page